segunda-feira, 29 de agosto de 2011

LANÇAMENTOS; BENNY GREEN SOURCE - Benny Green - Little T (Source; 2011

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Pianist Benny Green explains in the notes accompanying his new album that it's his first trio recording as a leader in 10 years. Pianista Benny Green explica nas notas que acompanham o seu novo álbum que é o seu primeiro trio de gravação como líder em 10 anos. “I just wasn't motivated to have a band,” he writes, and it's tempting to think he spent the time sulking, Achilles-like, because so many young people “know nothing of what jazz is. "Eu simplesmente não estava motivado para ter uma banda", ele escreve, e é tentador pensar que ele passou o tempo de mau humor, Aquiles-like, porque tantos jovens "não sabem nada do que é jazz. Who can blame them for believing it's a face on a magazine cover or anything employing a horn or improvisation? Quem pode culpá-los por acreditar que é um rosto na capa de uma revista ou qualquer coisa que emprega um chifre ou improvisação? Most singers and songwriters today are marketed as being somehow jazz-influenced or jazz-based.” A maioria dos cantores e compositores de hoje são comercializados como sendo de alguma forma influenciados ou jazz-jazz-based. "
Be thankful, then, that Green has decided to re-enter the battle to give his beloved jazz its due, joined by the stellar bass-drums team of Peter Washington and Kenny Washington. Seja grato, então, que Green decidiu re-entrar na batalha para dar a sua amada jazz que lhe é devido, juntamente com a equipe de baixo-bateria estelar de Peter Washington e Washington Kenny. “They keep me honest and inspire me to practice,” says Green of the Washingtons (no relation), who also bring extraordinary rapport from more than a decade working together in Bill Charlap's trio. "Eles me manter honesto e me inspirar para a prática", diz Green do Washingtons (nenhum parentesco), que também trazem harmonia extraordinária de mais de uma década trabalhando em conjunto em trio Bill Charlap é. Green, who cut his teeth with Betty Carter and Art Blakey's Jazz Messengers, among others, is best known as a hardcore hard bopper, and there is plenty of great stuff in that vein here: Sonny Clark's “Blue Minor,” Carl Perkins' “Way 'Cross Town,” Donald Byrd's “Little T,” Kenny Drew's “Cool Green” and Duke Pearson's “Chant” all getting exemplary hard-swinging, blues-soaked takes. Green, que cortou seus dentes com Betty Carter e Mensageiros Art Blakey Jazz, entre outros, é mais conhecido como um bopper de hardcore duro, e há muita coisa boa nessa linha aqui: Sonny Clark "Minor Blue", Carl Perkins '" Cidade Cruz Way ', T "Donald Byrd" Little, Green "Kenny Drew" Cool "e Duke Pearson" Chant "todos os exemplares ficando hard-balançar, blues-encharcada demora.
But Green can play slow and quiet, and breaks things up with lush, idea-rich interpretations of ballads by Dizzy Gillespie (“I Waited for You”), Benny Golson (“Park Avenue Petite”) and Mel Tormé (“Born to Be Blue”). Mas Green pode jogar lento e silencioso, e quebra as coisas com exuberante, rica em interpretações idéia de baladas por Dizzy Gillespie ("Eu esperei por você"), Benny Golson ("Park Avenue Petite") e Mel Tormé ("Born to Be azul "). As strong as all the rest of it is, though, the album's highlights are arguably Bud Powell's “Tempus Fugit,” which Green flies through at warp speed, and the nearly as breakneck set-closer, Horace Silver's classic “Opus de Funk.” Source could make a delightful postbop primer for those benighted young folks Green worries about. Tão forte como todo o resto é, no entanto, destaques do álbum são, indiscutivelmente, Bud Powell, "Tempus Fugit", que verde voa na velocidade da urdidura, e quase tão vertiginosa set-mais perto, Horace Silver clássico "Opus de Funk". fonte poderia fazer uma cartilha postbop deliciosa para aquelas pessoas ignorantes jovens Verde se preocupa com.

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